Pircēju paradumus ietekmē veselīga dzīvesveida tendences

14.03.2018

Baltijas valstīs Latvijas pircēji visaktīvāk pārņem veselīga uztura paradumus.
93 % pircēju apgalvo, ka viņi iegādājas veselīgus produktus, kas ir visaugstākais rādītājs Baltijas valstīs. Pēc starptautiskā tirgus izpētes uzņēmuma Nielsen apkopotajiem datiem visaktīvāk savu izvēli maina mājsaimniecības ar bērniem.

18 % Latvijas patērētāju, kuriem ir bērni, apgalvo, ka pagājušajā gadā viņi iegādājušies veselīgāku pārtiku.
Tikmēr no pircējiem, kuri dzīvo vieni, to darīja tikai 6 % gadījumu. 

Pircēju paradumu pētījumu rezultāti liecina, ka veselīgāks dzīvesveids nav tikai kaut kāds Facebook, Instagram vai kādos citos populāros sociālajos tīklos apspriežams temats. Gluži pretēji, tas ir reālās dzīves aspekts, kas skar tūkstošiem mājsaimniecību mūsu valstī. Tam ir potenciāls ne tikai saglabāties, bet arī fundamentāli mainīt ģimeņu uztura paradumus.

Tomēr joprojām ir ļaužu grupa, kuri vienkārši pērk ikdienai nepieciešamos produktus, neraizējoties par to sastāvu. Igaunijā šādu patērētāju īpatsvars ir 17 %, Lietuvā un Latvijā ‒ 16 %.

Latvijas patērētāji pievērš uzmanību produkta etiķetēs norādītajai informācijai. Patērētāji uzskata, ka uz etiķetēm norādītā informācija ir pārāk sarežģīta.
Tādējādi jebkura iniciatīva izvietot veselīgākos produktus īpašos  plauktos vai jeb kā izcelt, lai tie atšķirtos no pārējiem produktiem, ir apsveicama un var palīdzēt mainīt patērētāju uztura  paradumus un izvēlēties atbilstošus pārtikas produktus.


Facebook Draugiem Twitter Instagram