Sākas sabiedrības informēšanas kampaņa "Godīgs piens"

25.01.2019

Lauksaimniecības organizāciju sadarbības padomes dati liecina, ka tikai nedaudz vairāk nekā puse jeb 52% Latvijas iedzīvotāju tirdzniecības vietās spēj atšķirt vietējos piena produktus no importētajiem.
Piemēram, 63% aptaujas respondentu bija pārliecināti, ka produkta "Mājas saldējums" izcelsmes valsts ir Latvija, un vieni 17% zināja, ka to patiesībā ražo Lietuvā. Līdzīgi bija arī ar citiem produktiem ar it kā latvisku nosaukumu.

Pagājušajā gadā 44% jeb 88 tonnas no visa Latvijā pārdotā dzeramā piena bija ražotas ārvalstīs, kas salīdzinājumā ar citām Latvijai tuvējām valstīm ir augsts importa īpatsvars.
Tādējādi valsts nodokļos zaudē gandrīz vienu miljonu eiro gadā, ko dotu vietējo ražotāju pārstrādātā piena realizācija.

Ar mērķi informēt cilvēkus par to, kā atpazīt vietējo produkciju, un aicināt viņus importētā piena vietā izvēlēties vietējo, plānots īstenot sabiedrības informēšanas kampaņu "Godīgs piens", kurā tirgotāji tiks mudināti veikalos pašmāju produktus novietot atsevišķā plauktā, lai tos var atšķirt no ievestajiem.

Tāpat Latvijas iedzīvotāji ir aicināti sociālajā tīklā "Facebook" atbalstīt kampaņu, lietojot tēmturi #GodīgsPiens.


Facebook Draugiem Twitter Instagram