Velosipēdisti izrāda neizpratni par rekomendējošajām velojoslām Rīgā.

10.03.2016

Rīgā, Krišjāņa Barona ielā, blakus tramvaja sliedēm un bruģim izveidota gluda rekomendējoša velojosla.
Līdz ar to, kopš februāra beigām, autovadītājiem maksimālais braukšanas ātrums šajā ielā ir vien 30km/h.  Arī ielas rekonstrukcija pagaidām nav pabeigta.

Kā paredz jaunie Ceļu satiksmes noteikumi - no šī gada velobraucējiem ietves nepieciešams atstāt gājējiem, bet pašiem jāizvēlas tieši ceļa braucamā daļa.
Rekomendējošā velojosla galvenokārt gan domāta autovadītājiem, un  tās pamatmērķis ir uzsvērt un atgādināt viņiem to, ka šajā joslā satiksmē piedalās arī riteņbraucēji.

Tomēr riteņbraucējiem jau radušās neskaidrības par to, kam šajā joslā tiek dota priekšroka.

Ceļu satiksmes noteikumi nosaka, ka rekomendējošās joslas noteikumu ziņā neatšķiras no pārējām braucamajām daļām citur pilsētā. Šīs joslas ir informatīvas, un velosipēdistiem nepiešķir priekšrocības attiecībā pret citiem satiksmes dalībniekiem. Līdz ar to nav skaidrs, vai rekomendējošās velojoslas iespējams uzskatīt par velo infrastruktūru.

Velosipēdistiem nepieciešams ievērot visus Ceļu satiksmes noteikumi, kas attiecas uz ceļu satiksmi - viņiem ir jābrauc pa brauktuvi, pēc iespējas tuvāk brauktuves labajai malai. Lai pastiprinātu drošību, tiek samazināta ātruma starpība starp velobraucējiem un automašīnām. Maksimālais atļautais braukšanas ātrums šajā ielā ir 30km/h. 

Rīgā šāda velojosla netiek izveidota pirmo reizi.  Pirmās trīs rekomendējošās velojoslas Elizabetes, Dzirnavu un Lāčplēša ielās veiksmīgi tika pārveidotas par parastām velojoslām.
Līdz ar to uz Krišjāņa Barona ielas atrodas vienīgā šāda velojosla galvaspilsētā. 

Tikmēr Nīderlandē šādas rekomendējošās velojoslas atzītas par sliktu esam, jo uz tām notiek vairāk ceļu satiksmes negadījumi ar cietušajiem, kā parastās brauktuvēs.

Sagatavoja Laima Ķevere


Facebook Draugiem Twitter Instagram