Lidostā ierīkota jauna autostāvvieta personām ar īpašām vajadzībām

16.08.2017

Starptautiskajā lidostā "Rīga" uzbrauktuvē pie izlidošanas termināļa ir ierīkota jauna autostāvvieta personām ar īpašām vajadzībām, kas tagad aprīkota gan ar ceļa marķējumu, gan arī attiecīgu ceļazīmi.

Līdz ar jaunās stāvvietas ierīkošanu spēku zaudē uz laiku ieviestā kārtība, ka personas ar īpašām vajadzībām, uzrādot attiecīgus dokumentus, varēja bez maksas izmantot lidostas īstermiņa autostāvvietu P1.

Jāatgādina, ka pasažieriem ar ierobežotām pārvietošanas spējām lidosta "Rīga" piedāvā īpašu pakalpojumu - PRM (Passenger with Reduced Mobility). Tas paredz palīdzību jebkurai personai, kuras pārvietošanās spējas ir ierobežotas fizisku vai mentālu problēmu, kā arī vecuma dēļ un kuras stāvoklis prasa papildu palīdzību, pārvietojoties lidostā.
Šis ir bezmaksas pakalpojums, kas paredz sniegt pasažierim palīdzību no viņa ierašanās brīža lidostā līdz nokļūšanai sēdvietai gaisa kuģī, bet atlidojot - līdz atlidošanas zālei un bagāžas saņemšanai, kā arī nokļūšanai līdz transportam lidostas teritorijā.

PRM pakalpojums ir jāpiesaka 48 stundas pirms izlidošanas aviokompānijas mājaslapā vai tūrisma aģentūrā, kurā pirkta biļete.
Pakalpojumu var pieteikt arī, ierodoties lidostā pirms izlidošanas - informācijas birojā reģistrācijas zālē vai izsaukuma punktos, kas atrodas autostāvvietā. Šajā gadījumā iespējamais gaidīšanas laiks var būt ilgāks nekā tad, ja pasažieris to piesaka laikus.

Pakalpojumu var izmantot daļēji vai pilnībā paralizēti cilvēki, neredzīgie un vājdzirdīgie, cilvēki ar mentālas attīstības problēmām, arī tie, kas vecuma dēļ nevar uzkāpt pa trepēm vai veikt garas distances lidostas teritorijā, kā arī ceļotāji, kuri guvuši tādu traumu ceļojuma laikā, kas ietekmē pārvietošanās spējas, skaidro lidostā. 

PRM paredz ratiņkrēsla nodrošināšanu lidostas teritorijā vai pasažiera ratiņkrēsla, specializēto palīglīdzekļu apkalpošanu, kā arī speciāli apmācītu vājredzīgu vai neredzīgu cilvēku pavadīšanu līdz gaisa kuģa sēdvietai.
Ceļojot ar savu ratiņkrēslu, pasažierim jāpiesaka pakalpojums aviokompānijā, ar kuru viņš lido, pērkot biļeti vai pēc tam - piemēram, mājaslapā aizpildot pieteikumu.

Elektrisko ratiņkrēslu daudzums katrā gaisa kuģī ir ierobežots, tāpēc šāds ratiņkrēsls aviokompānijā obligāti jāpiesaka laikus, informējot par elektriskā ratiņkrēsla tehnisko specifiku un obligāti - baterijas tipu (sausā, slapjā, gēla tipa baterijas) jaudu un to daudzumu.


Facebook Draugiem Twitter Instagram