Kā kavēt laiku ceļā

26.10.2017

Brauciens sabiedriskajā transportā uz un no darba nereti mēdz asociēties ar neērtībām un zaudētu laiku, kas labprātāk tiktu veltīts citām lietām – ģimenei, draugiem vai atpūtai.
Taču patiesībā ir vairāki veidi kā neizbēgamās minūtes ceļā – un nav svarīgi, vai tās ir desmit, vai piecdesmit – neizniekot, bet gan veltīt personiskai izaugsmei.

“Piespiedu” laiks ceļā var būt labs brīdis, kad pārdomāt un sakārtot ikdienā iekrājušos sīkumus, piemēram, iztīrīt savu e-pasta pastkastīti, atjaunot darāmo lietu sarakstu, izlasīt iepriekš saglabātus rakstus un citus darbus. Piemēram, ērtā un populārā lietotne Pocket ļauj piefiksēt interesantu saturu – rakstus, video vai attēlus, lai tiem pievērstos vēlāk, kaut vai sēžot vilciena vai tramvaja krēslā.


Paplašināt redzesloku noteikti palīdzēs arī grāmatas – turklāt šobrīd ir pieejams īpaši plašs audio grāmatu un blogu klāsts, kas ļauj ne tikai atbrīvot vietu somā, bet arī atpūtināt acis no datora un telefona ekrāna. Izmēģini Stitcher, kas piedāvā vairāk nekā 40 tūkstošus dažādu radio pārraižu un blogu, vai Audible, kur atradīsi vairāk nekā 180 tūkstošus audio grāmatu un cita veida ierakstu. Tev atliks vien izvēlēties tēmu! Turklāt audio grāmatas noderēs ne tikai sabiedriskā transporta pasažieriem, bet arī tiem, kas uz darbu dodas ar savu auto.

Uztver braucienu kā brīdi, kad vari nedomāt par darba vai ikdienas rūpēm – atpūtini prātu, meditējot  ar Headspace aplikāciju. Pavēro cilvēkus sev apkārt – noteikti atradīsi svaigas idejas, tāpēc jau laikus izveido savā viedtālrunī īpašu piezīmju sadaļu, kurā saglabāt visas prātā ienākušās domas. 

Lai arī tas var būt mazliet sarežģītāk, ir vērts apdomāt, vai ceļā uz un no darba ir iespējams doties kopā ar kādu kolēģi, paziņu vai draugu, kas dzīvo netālu.
Tas pavērs durvis jauniem iespaidiem un zināšanām, turklāt arī vienkārša pļāpāšana par dzīvi var uzlabot noskaņojumu.

Internetā pieejams plašs izglītojošu aplikāciju klāsts – sākot ar lietotnēm, kas ļauj iepazīt jaunu valodu līdz pat tādām, kas paredzētas loģiskās domāšanas un kognitīvo spēju veicināšanai, piemēram, Peak vai Lumosity.

Ja attālums un laikapstākļi to ļauj, sabiedrisko transportu var mēģināt vismaz pāris reizes mēnesī iemainīt pret velosipēdu vai garāku pastaigu.
Tas šo šķietami bezjēdzīgo dienas daļu ceļā pārvērtīs nelielā treniņā, turklāt ļaus ietaupīt līdzekļus un ne vienmēr aizņems vairāk laika.


Facebook Draugiem Twitter Instagram