Gatavošanās maratonam ir maratona nozīmīgākā daļa

6.04.2016.

Tuvojoties maratonu laikam, ir svarīgi atcerēties, ka lielākais darbs tiek paveikts gatavošanās procesā un treniņu laikā. Lai akcentētu šī posma nozīmību, ir izveidota programma “Mans pirmais maratons”, kuras dalībnieki, kā skaidro Rīgas maratona organizators Mārtiņš Priede, ir “maratona gatavošanās sezonas vēstneši, kuriem var sekot līdzi sociālajos portālos. Tas ir veids, kā iedvesmoties un parādīt, ka cilvēki aktīvi gatavojas.”

Par iespējamo guvumu, nodarbojoties ar skriešanu, gan jāspriež katram pašam. “Tas noteikti ir tas acīmredzamais, tūlītējais rezultāts, kad tu uzlabo savu veselību. Trenējoties un gatavojoties var uzlabot savu sirds veselību un kardiovaskulāro sistēmu, samazināt risku dažādām slimībām un, protams, ikdienā uzlabot miegu un apetīti,” spriež Mārtiņš Priede.

Runājot tieši par garajām distancēm – maratonu un pusmaratonu, tās prasa nopietnu sagatavošanos un regulārus treniņus, radinot ķermeni pie lielas slodzes. Tāpat svarīgi ir apzināties, ka ne tikai fiziskie treniņi ietilpst veicamajos uzdevumos – nepieciešamas arī regulāras veselības pārbaudes, pareiza uztura ievērošana, savu spēju apzināšanās un nobriešana emocionāli. “Šis ir tas moments, kad ir jāapzinās, ka gatavošanās ir atbildīgs process pret savu veselību. Citreiz cilvēki vēlas ļoti ātri rezultātus, bet diemžēl ar maratonu nebūs vis tik vienkārši, jo var sanākt nodarīt sev pāri un savam ķermenim, tāpēc arī tas viss gatavošanās process, lai, skrienot tieši garās distances, cilvēki būtu gatavi un apzinātos to tēmu loku un to kopumu, to informāciju, kas ir nepieciešams, lai pēc iespējas kvalitatīvāk un pēc iespējas veiksmīgāk tiek sasniegts savs izvirzītais mērķis tieši garajās distancēs. Ir jāsanāk daudzām lietām kopā un jāsatiekas labam miegam ar pareizu uzturu un pareiziem treniņiem, un tad jau to var izdarīt,” uzsver M.Priede.

Maratona noskriešana būtībā ir mērķis, kas izaicina skrējējus to pieveikt. Kā skaidro M.Priede: “Principā tas ir aicinājums visiem izlauzties no tā sastinguma ārā, un varbūt tieši šogad izvirzīt kādu augstāku, lielāku mērķi un viņu sasniegt. Rūpīgi strādājot soli 
pa solim, liekot vienu ķieģelīti blakus otram ķieģelītim, tādā veidā būvējot savu veselību, savu fizisko sagatavotību, stiprināt savu raksturu, mērķtiecību un lai maija skriešanas svētki ir tāds īsts izlaidums, īstas svinības pašam sev.”

Sagatavoja: Ilanda Brežinska


Facebook Draugiem Twitter Instagram